Vilken dålig mamma jag är

Om många andra får säga sin mening..
* Jag ger mitt barn salt (finns ju i all jäkla barnmat här nere) plus att han äter precis exakt de vi äter.. Äter vi pommes en dag ja då får han de oxå.
* jag börja ge mitt barn mat vid 3.5 månad och slutade med ersättning o mjölk vid 4.5 månad.
* jag håller inte på med massa parasoller och byltar på han massa kläder för att skydda han mot solen, ska vi till stranden har han solkräm thats it.
* Han får utforska saker och ting där han kan ramla utan att slå sig massa utan jag är där och ser till om han ramlar eller inte.. Ramlar han så gör de lite ont men då vet han de..
* Jag lägger inte mitt barn kl 7 8 tiden utan när ja ska somna..
* Har inga som helst rutiner på honom även fast jag försöker men det går inte alltid så lätt här..
* Jag har inga problem att lämna bort mitt barn sålänge han inte bryr sig och det har han aldrig gjort..
* Jag bytte till vanlig säng till min son när han var 9 månader.. han har ramlat ner 5 gånger och nu har han lärt sig hur man tar sig ner utan att slå sig..
* och just de jag började jobba när min son var mindre än 3 månader och fick lämna bort han vissa tider till familj och kompisar för de krockade med Lukas arbetstider.
Finns säkert tusen saker jag gjort mer som många hade sagt sådär kan man inte göra..
O vet ni va.. Fast jag är en så här otrolig dålig mamma i många hönsmammors ögon så mår han bra, är inte mammig eller pappig, och han är ALLTID glad. 
När man sitter och läser på olika sidor om hur folk säger man ska uppfostra sina barn och hur man själv ska bete sig blir jag nästan mörk rädd.. Varför får folk inte bara göra som dom själva vill utan att folk ska se ner på en.. Nu menar jag inte att det är någon som gjort det med just mig men när man sitter och läser olika inlägg så finns det alltid någon som skrivit nåt sånt som är jag dålig för jag gör de o ja gör de.. och det är alltid någon idiot som svarar att man inte ska göra så för de är skadligt/inte bra och bla bla bla.. BESTÄMMER VEM?? Vem har sagt de är skadligt att byta säng tidigt vem har sagt de är skadligt att inte lägga sitt barn i tid vem har sagt de är skadligt att lämna bort sitt barn när de är litet för man måste..
En gammal kompis frågade mig inför sin förlossning om jag hade något tips till en blivande förälder.. Svarade Gör som du själv tycker är bäst och skit i alla andra.. Tänk så skönt om alla gjort det då hade de inte blivit massa tjafs om va som är rätt o fel...

Kommentarer
Postat av: Alice

Du är en fantastisk mamma <3

2011-10-26 @ 17:15:25
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback