Dåligt med uppdateringar

Tyckte min kära mamma. Hon skällde på mig lite innan idag när vi prata för hon inte kunde få tag i mig någonstans och för hon inte ens kunde följa mig på bloggen. Så då får man snällt lyda.. :P
Det har faktiskt hänt en lite iaf.
Vi har fått myrinvasion i lägenheten för någon dag sen.. Tack Lukas.. Smartingen hade hängt en soppåse på krocken i köket och denna har ramlat ner under natten när vi vakna på morgonen hade vi si så där 10 000 myror kändes de som. Det var lätt över hundra iaf. Från och inte sett en myra här har vi nu flera.. De har inte riktigt förstått att festen är slut här.. Dagen invasionen var blev neo beordrad att stanna i sängen för jag satte på mig skorna och började kriget.. Låg massa små tramsmyror överallt efter ett tag.. Vi sopade ihop de flesta av "liken" och begav oss ut. När vi kom tillbaka hade nya äckliga tramsmyror kommit och lagt alla sina döda kompisar i en hög. Sen blev de en ny massdöd. Usch vad jag är hemsk mot de små inteligenta krypen.. Men kom inte och tro ni ska ha fest i mitt hus utan tillåtelse.
Neo har fått dagis plats. Nu är det bara tusen papper att fylla i och förstå. Som tur var har vi en jätte snäll man som hjälper oss från en restaurang nere i hamnen.. Så Neo får leka med lite andra barn.. Han lysser upp så mycket när han träffar andra..
Fått nya fula naglar.. Ja ni läste rätt. Gick in i en skönhetsalong i puerto rico för att ville ha naglarna fixade o hela.. 35€ skulle kalaset kosta.. Vilket ja tyckte var helt okej pris för en påfyllning.
Första "eh okej" kom när ja fråga om hon la cover akryl och hon sa ja på de du har tappat.
andra "eh okej" kom när hon inte fila ner framkanten något alls.
tredje "eh okej" kom när hon inte filade så mycke på min nagel som de var en stor spricka i.
Sen gick de uppför mig att hon absolut inte tänkte lägga nytt vitt eller reparera min spricka. Fick endast vitt på de tre som hon tog bort och gjorde om. Kan ju tillägga de inte alls är samma vit som de andra. Och coverakrylen var inte ens täckande. samt att man ser släpp igenom den nya rosa!!! AHHH!!! Fick reda på när de gör en engelsk påfyllning lägger de bara rosa längs ner sen glans, deras kunder tar av sina naglar var 5 vecka och sätter på nya istället..HERREGUD säger jag bara..när jag ifrågasatte detta fick jag till svar att hon ägaren som satt vid bordet bredvid att hon hade faktiskt jobbat i 10 år och hon hade kört med att göra nytt vitt och allt de där i början med att de tog så mycket på armarna. BYTT JOBB KVINNA.   o de tar de samma pris som ja när de bara gör en tredjedel av jobbet i ett land där material är så mycke billigare.. Fast hon tjänar väl mer pengar på detta viset förstås. Men stackars hennes kunder som måste betala så mycke hela tiden.. Nä jag måste tjäna lite pengar så jag kan slänga iväg en beställning till kinetics så jag kan göra mina naglar själv igen.. Tänker ju dock inte lita på någon annan igen.. Förra gången jag fixade naglarna hos någon var i turkiet och de såg oxå ut som kom o hjälp mig att dö.. suck amatörer!!!
Jag har även lyckats konstatera att trelleborgs kommun är den snålaste idiot kommunen som finns.. De gjorde avslag på min ansökan om distans utbildningen. Tack för de.. De ansåg att de inte hade råd att betala för sådana onödiga utbildningar. De tycker de är bättre att man går hos dom på deras egna distans med träff varje vecka och ens barn får va faderlöst. Men som tur va har jag sökt till högskolan så får hoppas på de istället. fast de ville att man skulle ha läst de på komvux eller gymnasiet, så får hoppas att de gör undantag för de går ju inte när man står skriven i tramskommun nr 1. Hade ja bott i malmö eller lund hade jag pluggat förfullt nu..
Nä nu får vi hoppas att mamma är nöjd med lite uppdatering.. Har inte fått in någon blogglust än med tanke på bloggen ser fy fan jätte hemsk ut fortfarande.. Så de blir trista uppdateringar detta har ja gjort idag o bla bla bla..
Nä nu blir det bingen.. Imorgon är det ytterligare en tripp till vecendario för att göra ett nytt försök med vår bil.. Nu är försäkringen stoppad iaf.. Så den slipper vi betala.. Lär ju inte bli någon bil ser de ut som ju..
puss o godnatt

Kommentarer
Postat av: my

Vad härligt ni verkar ha det!

Vad bra att ni har lyckats lista ut hur man fixar dagisplats. Här i Belgien är de också väldigt förtjusta i pappersarbete så vi börjar bli vana vid att fylla i och översätta och kopiera i en evighet varenda gång något ska fixas.

Nu ska vi dock flytta hem till Sverige igen efter jul, så det blir nog svenskt dagis sen när det är dags. Skönt!!

Vad är det för distansutbildning som Trelleborg inte vill låta dig gå? Hoppas det löser sig.



Nu har vi tio dagar kvar tills vår lille får komma ut (blir kejsarsnitt). Spännande!!!

Kramar / my

2011-10-10 @ 13:31:39
URL: http://sittinginarainbow.blogspot.com
Postat av: Tette

Tack för inlägget. Hälsning från ett regnigt och blåsigt Sverige.

Kram

2011-10-10 @ 15:54:23
Postat av: Maria

My - vi har de jätte härligt.. ja ja förstår verkligen inte charmen me papper..haha.. ja ja läste de på din blogg.. svärföräldrarna va inte så glada eller hur va de.. kunde inte kommentera din blogg.. ja ville plugga spanska på distans för att läsa de så man har någon chans att få jobb.. så nu får ja hoppas på högskolan istället fast de var svårt att komma in om man inte läst spanska på gymnasiet eller på komvux.. men de går ju inte sålänge man e här nere.. oj oj oj.. då e de snart dax.. varför kejsarsnitt? lycka till.. längtar till ja får se bild på den lilla..



mamma - lät inte trevligt me regn o blåst här är de riktigt härligt väder.. tillbringade denna dagen på stranden..

2011-10-14 @ 00:37:16

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback