Explosion på Cordial

Igår vaknade jag av en smäll (vilket jag då trodde de var de som fixade staketet utanför som var de ansvariga) somnade snällt om och vaknade av en jäkla massa ambulanser, poliser, brandbilar och helikoptrar och ovanligt mycket liv utanför för att klockan skulle vara 9.. Om de är massa sånt här så vet man att de hänt något här eller uppe i mogan.. Jag steg upp och tittade ut genom fönstret och de var ovanligt dimmigt men ser folk som står och tittar bort mot shoppingcentret, dagiset och hotellet.. Går upp på takterassen och ser att de rycker massa från den platsen..
Skulle gå iväg för att handla lite och äta men kom inte fram till affären för avspärrningarna.. De visade sig var lyxhotellet som hade varit med om en explosion. Inga har dött än, men ett fall är kritiskt, 23 skadade varav 6 allvarligt skadade med brännskador över hela kroppen..
Olyckan inträffade pga att de höll på att fylla på gas i en tank på 10 000 liter. Men antagligen blivit en läcka vid påfyllning så gasen har spridit sig ut i hotellet och sedan antänds och en explosion har skett.. Taket rasade in på spaet och personer som bott runt om har fått flytta.. Det var tur att inte hela tankbilen exploderade de hade kunnat sluta mycker mer illa..
Ambulanserna fortsatte att komma fram till ungefär kl 2.. Och all personal verkade vara inkallad till hotellet (som är ett väldigt stort hotel med både hotel och lägenhetshotel) de delade ut mat och vatten till de som bodde där. Man insåg igår hur jäkla mycket folk som kommer till puerto de mogan men aldrig lämnar hotellet.. Var de dubbla antalet ute igår.. Restaurangerna hade fullt hela dagen med tanke på att man inte fick vara på hotellet.. Jag fick avbryta min stranddag för att gå o hjälpa de där jag jobbar en timme..
Här kommer en länk med lite bilder
https://picasaweb.google.com/grancanariavimmel/ExplosionIPuertoMogan?authkey=Gv1sRgCILS8_6X-eyxcQ#slideshow/5678276809286920754

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback