Residensia :)

Nu har jag äntligen fått residensia på Gran Canaria.. Eller nästan.. Har inte betalat och fått själva pappret än men har N.I.E. nr iaf.. Dagen började att vi åkte in till Arguineguin för att skaffa första pappret till mig och Neo som säger vi har adress här oxå.. Där kan de lite engelska så vi tänkte vi går dit idag så kan jag åka till San Ferdnando själv med en tolk en dag.. För där kommer man inte in utan att kunna flytande spanska.. När Lukas var där och skaffade sitt kastade de i princip ut en tjej som kunde spanska för hon inte kunde flytande.. Men vi tänkte iaf att vi kunde åka till San Fernando och skaffa papperna som man ska fylla i.. För då behöver de inte förstå så mycket.. Vi kom dit och frågade efter papper till residensia, polisen tog upp pappret och började skriva.. Lukas bara shit vilken tur du har och jag förstod ingenting.. Han bad mig skriva in namn, adress och gav mig sen ett papper och sa gå till banken och betala sen kom tillbaka.. Jag fattade ingenting.. Det var ju så lätt.. Alla har sagt de är jätte svårt och jätte klyddigt.. Men men.. Klyddet kom sen när vi skulle betala.. Bankerna tog bara emot sådana betalningar mellan 8-10.. Kul så tidigt är jag ju aldrig vaken.. Så vi fick snällt åka hem istället och komma tillbaka på måndag..
Ikväll har jag jobbat.. Varit massa klydd med tiderna men nu har jag äntligen fått de.. Men de är ju inte som vi sa från början med det är mitt fel eller inte riktigt..de lovade mig dag tid men satte upp mig på kvällar och i o med Lukas rygg så kan han inte kan vara ensam med Neo.. Är såååå arg på idioten som körde ut framför honom.. han har förstört honom eller hans rygg och nacke iaf.. :( Om vi har varit ute och gått en hel dag kan jag inte lämna han och Neo ensamma på kvällen för han inte kan bära honom :( så därför måste jag jobba dagar.. Jobbar två kvällar oxå för de fick vara piller kvällar.. usch vad hemskt det låter jag hoppas verkligen han blir bra snart.. Snart ett år har gott man tror inte livet kan förändras så mycket på någon sekund men de kan de.. Minns fortfarande samtalet från sjukhuset...brrrr..
<3

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback