Las Palmas

Idag blev de först en tripp till playa de ingles för vi skulle fixa NIE nr eller va de hette.. Men de stod på någon lapp att ingen där kunde engelska o man skulle ha tolk med sig om man skulle kommunicera med dom så de var väl bäst att sköta det sen..
Efter det blev de att åka till ett köpcentrum o gå på media markt. Mycke billigare än i Sverige.. Jag surade lite för jag inte fick min iphone.. Fanns inte att köpa utan abonemang.. Det var bara massa fula telefoner som man kunde köpa med kontantkort.. och kan ju inte köpa med abonemang varken i sverige eller här för är ju bara kvar i sverige några månader. Och man vill inte springa och betala för ett här.. Men vi fick fixat det vi skulle iaf.. Blev en "liten" matbit på burger king. L råkade säga ja till stor meny och ja den var stor.. 0.75 cl dricka o en gigantisk pommes. Så mätt..
Vi körde vidare mot las palmas, en helt annan sida av gran canaria man såg där. Massa fina byggnader men ofta helt trasiga, mycket trafik och bilar överallt.. Massa affärer och inte en turist så långt ögat kunde nå.. Härligt med lite små stad.. Och blåste gjorde de något sjukt mycket..
Nu sitter vi här på terrasen i kylan.. Jag tycker det är jätte kallt, det är bara 26 grader.. brrrr.. Vet inte riktigt hur jag ska överleva den sista kalla vintern i Sverige när jag fryser nu.. Men det blir ett senare problem :P
Imorn har jag blivit lovad stranden... YEEESSS.. Ska dränka mig i morots olja och steka i massa timmar.. Har ju bara fått två tillfälle att ligga på stranden och bara två timmar var gång.. suck.. Dagens i-landsproblem.
NU ÄR DET MAT!!!!!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback