Gran Canaria

Äntligen har vi fått igång internet.. Så man får väl passa på att skriva lite..
Vi kom ner i lördags och Krister på KTS var snäll nog att hämta upp oss.. Vi fick även bo hos dem.. och låna deras ena bil!!! vi är verkligen bortskämda.. :P
I lördags kväll blev de lite mat och öl nere i Arguineguin med Lukas kompisar.. Igår åkte vi runt och besökte olika platser och tittade runt i olika städer var man kan tänka sig att bo.. För min del går tyvärr Arguineguin bort, det var lite för lugnt kanske.. Men riktigt fina hus och ett väldigt rikt område.. Så en perfekt plats för skolan och eleverna att bo på, så förstår att Lukas ändå trivdes här innan.. Jag gillade Porto Mogan, där fanns blommor och grönt, vilket inte är så vanligt här märker jag. Porto Mogan är en liten fiskeby, riktigt mysig och med inte allt för mycket turister. Porto Rico som vi oxå besökte igår är väldigt turistet och väldigt livligt.. Dit skulle man gå om man vill festa loss men kanske inte riktigt det stället man beslutar sig att bo på.. Efter alla besök och shopping blev det playan.. Dom andra hade hittat den stenigaste stranden i hela Arguineguin. Där var knappt ett sandkorn så långt ögat nådde. Men men vi fick lite sol och bad ändå..
Idag var vi runt lite till.. Besökte playa de ingles, san augustin och maspalomas. När vi kom fram till playa de ingles kände man verkligen man var på semester, går inte att få den känslan i Arguineguin. Så mycket turister, försäljare och skumma människor. Även där fanns massa party ställen och massa souveni shops vilket lyser med sin tillvaro här..
Jag var inte jätte imponerad av San Augustin och Maspalomas. Det var alldeles för dött och lugnt.. Samtidigt som det var en bit ifrån det mesta..
Om det blir en flytt ner hit så ska iaf jag rösta på Porto Mogan.. Lite trist väg dit men när som sprängt klart den nya tunneln så kommer det gå fort mellan Porto Mogan o Arguineguin.
Nä nu ska jag gå o äta lite.. Mackor utan kantor.. MUMS!!!! Jag äter inte alltid upp alla mina kanter på mackorna hemma så detta e perfekt.. Här kan jag äta hela mackan utan bitar behöver bli över.. Så smidigt..
Tyvärr kan jag inte uppdatera med bilder för denna jäkla mac datorn inte har någon minneskort läsare och en viss person trodde jag skulle ta sladd med mig.. men nä så var inte fallet trodde denna datorn som min hade en läsare i datorn.. hum... Trodde aldrig jag skulle säga att min dator var bättre.. Men där slipper man klydda med sladdar..
xoxoxo...

Kommentarer
Postat av: Caroline - Mamma till Noah

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie så roligt att du börjat blogga =)



PUSS<3

2010-08-02 @ 22:22:00
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/
Postat av: Mii

Ja ja tänkte de var dax igen.. Min förra blogg dog ut rätt fort när jag började jobba..

2010-08-03 @ 11:32:16

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback